Po třech letech ve stínu Applu se Google stal nejhodnotnější značkou světa. Její cena se vyšplhala na téměř 159 miliard dolarů, tedy 3,2 bilionu korun. Značka tvoří 40 procent tržní hodnoty společnosti. To je zhruba trojnásobek veškerých příjmů českého státu za loňský rok.

Žebříček stovky nejhodnotnějších brandů světa BrandZ Top 100 letos již podeváté sestavila výzkumná agentura Millward Brown a Hospodářské noviny jej mají společně s Financial Times exkluzivně k dispozici. Ze studie mimo jiné vyplývá, že 100 nejdražších světových značek má celkovou hodnotu 2,9 bilionu dolarů (58 bilionů korun) – dvojnásobek toho, kolik stály v roce 2006, kdy Millward Brown vydával pořadí poprvé.

„Pokud jde o přinášení nových nápadů, Apple trochu stagnuje, zatímco Google jede dál. Dlouhodobě má navíc Google širší využití než Apple. Vezměte si také, jak Google vstoupil do našeho slovníku. Vygooglovat je dnes něco jako vyluxovat. Takovou sílu Apple nemá,“ komentuje vítězství Googlu nad Applem Ivan Tomek, šéf výzkumné agentury MR Think, která se specializuje na vnímání značek.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru