Do Evropy se pomalu vrací růst, náklady jsou v podstatě pod kontrolou (zvláště u německých automobilek), ocenění jsou nízká a světový trh s osobními vozidly roste. 

Od dob finanční krize se evropský automobilový sektor pohyboval nejčastěji v negativním teritoriu a prodeje klesaly. Jen na konci roku 2009 a pár měsíců v roce 2011 došlo k několika občasným výskytům pozitivního růstu (viz první graf).

Nyní však krize eurozóny pomalu polevuje a opět se objevuje růst, který má vyváženější, a hlavně šířeji pojatý profil. Prodeje vozidel v Evropě podle posledních dat stouply od loňského roku o 10,6 procenta.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Prodeje automobilů v Evropě vzrostly za rok o 10,6 procenta. Růst ve Spojených státech a Číně pro výrobce aut znamená silnější exportní trhy. Fiat se ocitl v čele sektoru - od loňského srpna už posílil o 42 procent.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru