Přestože to zní neuvěřitelně, možná kdyby nestudoval ČVUT a nenavštěvoval z profesního zájmu strojírenské veletrhy v Brně, tak ho ani nenapadlo podnikat v tomto (na první pohled tolik vzdáleném) byznysu.

"Na strojírenském veletrhu jsem si všiml propastného rozdílu v oblečení manažerů ze západní a východní Evropy. Byla to jasná obchodní příležitost a věděl jsem, že nechci být zaměstnanec, ale že chci naopak organizovat věci tak, jak budou vyhovovat mně. Něco budovat, něco dokázat," vzpomíná předseda představenstva firem Blažek Praha i Blažek Holding.

Firmu Blažek Praha v roce 1992 založil sám. Až posléze si našel designéry, technology i krejčí. První kolekce obsahovala 40 modelů, zatímco v současné době je to přesně desetinásobek. Většina tehdy vznikajících módních domů vymýšlela exoticky znějící značky, Blažek naopak vsadil na své jméno. Údajně na doporučení zahraničních odborníků z branže v Paříži a Miláně, kteří to chápali jako přirozenou cestu.

Modely značky Blažek jsou dílem čtyřčlenného kreativního týmu, jemuž Blažek do práce mluví minimálně. "Úspěch závisí na lidech, se kterými spolupracujete, to platí v každé branži. Vybírám si spolupracovníky tak, aby uměli něco, co já neumím, a mysleli pozitivně. A pak mám velké potěšení z toho, že kolegové udělají něco, co vím, že bych sám nezvládl. To je ono," míní Ladislav Blažek.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se