Teoreticky by České dráhy neměly na přepravě cestujících nikdy prodělat. Od státu a krajů by měly dostat za ztrátové vlaky úhrady, které umožní přiměřený zisk.

A na nedotovaných spojích by měly vydělat, protože právě kvůli tomu je přece provozují. Jenže realita je jiná. České dráhy dosahují zisku jen na mezinárodní dopravě. Nový šéf Daniel Kurucz proto vymýšlí, čím skupina ztrátu z přepravy cestujících vyrovná.

"Systém Českých drah je vytvořen tak, že budeme vytvářet ztrátu," popisuje Kurucz. A důvodů je podle něj hned několik. Objednatelé dopravy, tedy kraje a stát, neplatí vše, co mají. A v komerční dopravě (například na lince mezi Prahou a Ostravou) táhnou firmu do ztrát vysoké odpisy jednotek Pendolino. Ztrátová jsou i nádraží, kdy příjem z nájmu nestačí na údržbu a opravy.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se