Noví šéfové mediální skupiny CME, vlastníka největší české komerční televize, si velmi dávají záležet na tom, aby vystupovali zcela jednotně. Starost o to, zda jeden nezastiňuje druhého, projevovali Michael Del Nin a Christoph Mainusch dokonce i při focení. Společně zdůrazňují potřebu stabilizace firmy. Nova podle nich nebude žádný kanál zavírat, ale ani spouštět.

HN: Do CME jste oba přišli v době, kdy firma prožívala jedno z nejtěžších období své existence. Co jste pro zlepšení kondice CME udělali?

Michael Del Nin (MDN): Pokud jde o sledovanost, byla CME ve skvělé kondici. Byli jsme lídři na všech trzích, na nichž jsme působili. Nedokázali jsme ale zpeněžit sledovanost tak jako dříve. Naším hlavním úkolem určitě byla stabilizace obtížné finanční situace společnosti, která se potýkala s výrazným meziročním poklesem tržeb i ziskovosti. Nejdůležitější bylo získat zdroje nezbytné pro další vývoj společnosti. V loňském roce jsme vynakládali tolik hotovosti, že bylo nutné najít nové prostředky pro financování provozu firmy.

Christoph Mainusch (CHM): Kromě financování jsme museli řešit i prodej reklamy, který v TV Nova výrazně klesl. Věděli jsme, že musíme změnit obchodní politiku. Druhým důležitým krokem byla decentralizace společnosti. Televize je lokální byznys, proto musí být lokální management v jednotlivých zemích zodpovědný za své aktivity a samostatně o nich rozhodovat. Abychom společnost postavili na nohy, musíme se soustředit na náš hlavní byznys televizního vysílání.

V některých zemích, ve kterých působíme, máme mnoho aktivit, které nepovažujeme za klíčové a které se chystáme prodat. Abychom uvedli několik příkladů: kina v Rumunsku nebo distribuční byznys, který máme v Rumunsku a v České republice, nejsou do budoucna v naší strategii stěžejní. V neposlední řadě potřebujeme zefektivnit fungování firmy a být disciplinovanější, pokud jde o strukturu nákladů.

CHM: Jsme lídry trhu ve všech zemích, v nichž působíme. Neznám moc podobných případů, kdy lídr trhu prodělává peníze. Proto nám bylo jasné, že CME čelí strategickým, strukturálním a provozním problémům. Ty jsme identifikovali a řešíme je krok po kroku.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru