Výrobky se známkou Fair Trade jsou pro české spotřebitele stále dostupnější. To je rozhodující faktor, který vloni ovlivnil výrazný nárůst spotřeby. Podle údajů organizace Fair Trade Česko a Slovensko stoupl obrat výrobků spravedlivého obchodování o osmdesát procent a Češi za toto zboží utratili 174 milionů korun.

V roce 2012 byl přitom obrat z prodeje veškerých fairtradových výrobků o více než šedesát milionů nižší – činil 113 milionů korun. Do této částky byly podle Fair Trade ČS zahrnuty ale i produkty spravedlivého obchodu, které známku Fair Trade nemají, především řemeslné výrobky. Obrat z prodeje výrobků s certifikací Fair Trade byl předloni ještě nižší – 96 milionů korun.

Letos organizace zveřejnila jen data, která se vztahují pouze k výrobkům se známkou Fair Trade ®.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru