Začátek roku zastihl velké automobilky v dobré kondici. Volkswagen, Toyota či Ford prodaly za první tři měsíce více aut než loni. Růst v nejrůznějších statistikách – tržbách, prodejích nebo ziscích – zaznamenaly podniky z Asie, USA i Evropy.

Světovou jedničkou v počtu prodaných aut zůstává japonská Toyota. Meziročně zvýšila prodej o více než šest procent na 2,58 milionu vozů a její manažeři počítají s tím, že se za celý rok přehoupne přes magickou hranici deseti milionů.

Paradoxně této automobilce nepomáhá klíčový automobilový trh současnosti, Čína. "Toyota není v Číně příliš oblíbená. V době loňských sporů této země s Japonskem o ostrovy Senkaku bylo dobře vidět, jak její prodeje v Číně klesají. Toho dokázal využít Volkswagen," upozorňuje na důsledky čínsko-japonské rivality analytik Jiří Šimara ze společnosti Cyrrus.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se