Neuroleadership je nová metoda vedení lidí, kdy se manažeři učí, že lepší než dávat příkazy je najít s lidmi jejich vlastní cestu řešení úkolu. Pomáhají k tomu poznatky neurovědy. Vladimír Tuka tuto metodu v Česku vyučuje od roku 2008, a jak říká, firmy o ni mají stále větší zájem.

Jak v praxi vypadá školení neuroleadershipu?

Nejprve s účastníky školení prodiskutujeme, jaká je jejich realita. Co v té realitě funguje, co nefunguje, a dáme jim k tomu nějaké vysvětlení. Když už jsme se napojili na tu realitu, řekneme si, co je za ní a co potřebují ti lidé vědět, aby realita byla taková, jakou si přejí. A určíme si dovednost, kterou se potřebují naučit. Třeba když člověk neumí naslouchat, tak se učíme naslouchání.

Děláme to ve dvojicích nebo třeba v pěticích, podle potřeby. Lidé se rozdělí a nacvičují si danou dovednost. Nacvičujeme běžné situace ze života účastníků kurzu, tedy těch lídrů a koučů. Musíme být autentičtí a simulovat to, co je běžně v životě potkává.

HN: V čem je metoda neuroleadershipu jiná než ostatní metody vedení lidí?

Tahle metoda dává informace o tom, jak funguje náš mozek a jak mozek ovlivňuje naše chování v pracovním prostředí. Když budete můj šéf a budete mi dávat rady, co mám dělat pro splnění úkolu, tak ty rady budou založeny na tom, co vám v dané situaci fungovalo v minulosti. Budete mne minulostí vést k tomu, co nastane v budoucnosti. Jenže doba je rychlá a věci se neustále mění, takže je mnohem užitečnější naučit lidi přemýšlet samostatně nad svou prací, aby byli schopni vyřešit problém sami, nezávisle na svém lídrovi.

Jde o to, aby lídr uměl lidi rozvíjet. A pokud lídr chce, aby jeho spolupracovníci přemýšleli, tak je dobré vědět, co to znamená přemýšlet. Neurověda poskytuje jasná data, vědecky podložená. Když víme, jak my sami přemýšlíme, jsme pak schopni pochopit, jak máme pomáhat druhým přemýšlet.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru