Technologické akcie patřily vždy k těm méně stabilním. Nyní jsme svědky dalšího sešupu velkých titulů v řádech až desítek procent. Například akcie Facebooku za poslední měsíc ztratily přibližně 20 procent své hodnoty, Amazon 12 procent a Google jen v období mezi 3. a 7. dubnem klesl o šest procent (v posledních dnech ale přibližně polovinu ztráty opět dopsal).

Americký investiční server CNBC se na už tak výrazná čísla podíval ještě zajímavější optikou. Poměrně jednoduše vypočítal, kolik od chvíle, kdy dosáhl širší index S&P svého maxima, ztratili největší podílníci (tedy nejčastěji zakladatelé) významných internetových firem ze svého osobního bohatství. A tyto "osobní" ztráty jdou do miliard dolarů.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru