Mezi Prahou a Brnem začíná v pondělí po přestávce opět rekonstrukce dálnice D1. Koncem týdne řidiči narazí na dopravní značku Střídavá jízda, která jim bude v užších pruzích přikazovat, aby nejezdili souběžně s autem ve vedlejším pruhu. Práce se týkají úseků mezi 66. a 75. kilometrem, od pátku také mezi 104. a 122. kilometrem.

První týden bude provoz ve směru na Prahu mezi Loktem a Hořicemi a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou sveden do jednoho pruhu. Silničáři předpokládají, že se začnou tvořit kolony, a doporučují řidičům volit jinou trasu – tedy pokud je to možné.

Od neděle by měl být provoz na dálnici veden v režimu 2+2 jízdní pruhy. Ty budou značně užší než obvykle a ŘSD žádá řidiče o zvýšenou obezřetnost. Na několika místech bude čekat na řidiče nová značka Střídavá jízda.

Dopravní značka - střídavá jízda„V místě, kde bude tato značka osazená, bude nutné dodržovat střídavou jízdu tak, aby se minimalizovala situace, kdy pojedou dvě vozidla vedle sebe,“ vysvětluje generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jiří Mayer.

Autobusových spojů by se práce neměly dotknout

Podle informací ČTK nebudou kvůli pracím na D1 autobusoví dopravci rušit spoje nebo jezdit objížďkami. Spoléhají na dobrou průjezdnost i během stavby a případné korekce budou dělat až podle zkušeností. Posilovat spoje zatím nebudou ani České dráhy.

Hlavním autobusovým dopravcem mezi Prahou a Brnem je Student Agency, jejíž autobusy stihnou trasu za dvě a půl hodiny. "Snažíme se, aby byl dopad na naše linky minimální a jezdily načas. Máme v jízdních řádech dostatečnou časovou rezervu a předpokládáme, že budeme jezdit i nadále bez zpoždění," řekla ředitelka autobusové dopravy SA Ivana Kašická.

Pokud by zpoždění bylo větší než půl hodiny, vrátí cestujícím čtvrtinu jízdného, pokud více než hodinu, vrátí jízdné celé.

Antimonopolní úřad zastavil stavbu jednoho z posledních úseků D1. Zrušil tendr za šest miliard - čtěte ZDE

Beze změn bude jezdit nadále i znojemský dopravce ZDS-Psota, který provozuje autobusy nejčastěji na lince Znojmo – Jihlava – Praha. "Uvidíme, jak budou omezení fungovat, a věříme, že zpoždění budou nejvýše v řádu několika minut," sdělil dispečer Marek Kudláček. Jízdní řády neměnil podle informací zákaznické linky ani Eurolines, podle vyhledavače jízdních řádů tak neučinili ani další dopravci, kteří dálnici na svých linkách využívají.

České dráhy už dříve stáhly D1 Express

Když začínaly opravy loni, zavedly České dráhy od prosince 2012 nedotované D1 Expressy, které však po roce zrušily. Nebyly dostatečně vytížené a zároveň už se nevešly na trať vzhledem k současným opravám stanice Ústí nad Orlicí a tratě u Úval u Prahy. Současné mezinárodní vlaky EuroCity mezi Prahou a Brnem jezdí každou hodinu a trasu zvládnou za dvě hodiny a 40 minut.

"Nebudeme přidávat ani vagony, ale situaci průběžně sledujeme a v případě potřeby jsme schopni zareagovat," sdělil mluvčí Petr Šťáhlavský.

Související