Kontroluje největší zásoby hnědého uhlí v Česku, ale podnikání už se nechce věnovat naplno. „Proč mám věnovat tolik času byznysu? Abych umřel o miliardu bohatší? Pro sebe více peněz nepotřebuji,“ říká Pavel Tykač v prvním velkém rozhovoru poté, co loni prodal produkci svého hlavního dolu na padesát let dopředu a zajistil tak své firmě tržby v objemu několika set miliard.

Je to opravdu ten Tykač, který v 90. letech proslul agresivním stylem, jehož stíny v podobě stíhání v kauze vykradených CS fondů ho pronásledují ještě dnes? Ani ostré vyjednávání s firmou ČEZ, na niž si Tykač stěžoval až v Bruselu, či dlouholetý tlak na další hráče na českém trhu s energiemi nesvědčily o tom, že by s blížící se padesátkou ztratil na průbojnosti. Podle Tykače je za změnou životních hodnot především péče o tři malé děti.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru