Dosavadní dvojka na českém trhu hobbymarketů - německý řetězec Hornbach otevře v tuzemsku svůj v pořadí devátý obchod. Jde o třetí pobočku v Praze, tentokrát obchod vyrostl v Čestlicích. Společnost, která v posledním účetním roce vydělala 201 milionů korun, očekává, že tím dále navýší tržby a ukrojí si větší tržní podíl.

"Byli jsme v expanzi dosud opatrní, a proto teď dokážeme na trhu lépe konkurovat," uvedl Frank Brunner, šéf operací německé matky Hornbachu.

Otevření nové prodejny si podle společnosti vyžádalo investici ve výši 750 milionů korun, stavba marketu začala před dvěma roky.

“V současnosti držíme 10 procent českého trhu a chceme dále růst,” naznačil Brunner.

Expanze řetězce tímto v Česku nekončí. Společnost v tuto chvíli podle slov svých manažerů hledá v Praze další lokality pro otevření ještě jedné prodejny. Ta by mohla být otevřena do dvou let.

Hornbach má nyní nakročeno do čela žebříčku hobbymarketů v Česku, poté co loni oslabila pozice dosavadní jedničky - hobbymarketů Obi. K tomu došlo poté, co miliardář Jiří Šimáně a jeho skupina Unimex vystoupil z franšízové sítě Obi a učinil z pěti do tehdy “oranžových” hobbymarketů novou síť Uni Hobby.

Německý řetězec Hornbach vstoupil do Česka hned v první vlně své expanze do zahraničí - první obchod tu otevřel v roce 1998. S nově otevřeným obchodem provozuje Hornbach v tuzemsku již devět prodejen. Osm českých hobbymarketů Hornbach v posledním účetním roce vydělalo 201 milionů korun.

To byl meziroční pokles o 21 procent. Tržby společnosti Hornbach Baumarkt CS, která obchody provozuje, se ve stejném období snížily o čtyři procenta na 4,84 miliardy.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru