Sedadlo v byznysové třídě letadel Air France-KLM bude vypadat spíše jako postel. Pasažéři na dálkových letech dostanou od června nejen více prostoru, ale i větší obrazovky. To vše zaplatí letecká společnost, která o sobě otevřeně říká, že nemá daleko k bankrotu.

Úpravy více než dvou tisíc míst ve 44 letadlech Boeing 777 vyjdou Air France na miliardu eur. Není to ojedinělá investice. Ještě letos představí prémiovou ekonomickou třídu německá Lufthansa. Za větší pohodlí svých pasažérů plánuje utratit v příštích letech celkem tři miliardy eur. O investicích do komfortu uvažuje i ČSA – ta ale zatím nechce své plány vyzrazovat.

Motivace tradičních aerolinek je zřejmá: Snaží se držet krok s tvrdou asijskou konkurencí, která se opírá o silný kapitál šejků z Perského zálivu. Pro ně není problém prodchnout letadla luxusem.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru