Chery, Dongfeng či Jonway patří mezi nejoblíbenější čínské značky. Ani jejich prodejní čísla však nedokázala zastavit prudký pokles tamních automobilek ze začátku tohoto roku.

Je to paradoxní situace, protože řeč je o stále rostoucím, největším automobilovém trhu světa. Zatímco celkové prodeje aut v Číně stouply v prvních dvou měsících roku o jedenáct procent, domácí značky se ve srovnání s předchozím obdobím propadly o více než pětinu.

Například v kategorii sedanů prodaly čínské automobilky v lednu a únoru "jen" 457 tisíc kusů. V celkovém počtu 2,6 milionu prodaných aut za tyto dva měsíce je to velmi málo. Zjednodušeně řečeno: zahraniční konkurence válcuje čínské firmy.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru