Pokud čínská firma CSR Sifang vyrobí 400 tramvají podle vzoru ze Škody Transportation, vydělá na tom plzeňský podnik pět miliard korun. První z těchto souprav představili Číňané tento týden.

Jde v podstatě o stejnou tramvaj typu 15T ForCity, která už několik let jezdí v Praze. Na čínský trh lze však takové stroje dostat de facto jen formou licence – tedy že si tamní firma zaplatí know-how a tramvaj si vyrobí sama.

Strojírenský podnik Sifang nyní začne s prototypem objíždět dopravní podniky velkých čínských měst. Pro Škodu Transportation jde o velký a zajímavý trh, byť na něj pronikla jen nepřímo. Musí se smířit s tím, že zatímco sama prodává tuto tramvaj například v Praze za zhruba 68 milionů, tady získá "jen" peníze za licenci.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru