Pokud čínská firma CSR Sifang vyrobí 400 tramvají podle vzoru ze Škody Transportation, vydělá na tom plzeňský podnik pět miliard korun. První z těchto souprav představili Číňané tento týden.

Jde v podstatě o stejnou tramvaj typu 15T ForCity, která už několik let jezdí v Praze. Na čínský trh lze však takové stroje dostat de facto jen formou licence – tedy že si tamní firma zaplatí know-how a tramvaj si vyrobí sama.

Strojírenský podnik Sifang nyní začne s prototypem objíždět dopravní podniky velkých čínských měst. Pro Škodu Transportation jde o velký a zajímavý trh, byť na něj pronikla jen nepřímo. Musí se smířit s tím, že zatímco sama prodává tuto tramvaj například v Praze za zhruba 68 milionů, tady získá "jen" peníze za licenci.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru