Miroslav Kotík

Sedmačtyřicetiletý podnikatel se od mládí zajímal o stroje a elektrotechniku. Vystudoval průmyslovou automatizaci v Brně, pracoval jako technik sálových počítačů. Podnikat začal v roce 1991.

Je ženatý, má tři děti a žije v rodinném domě ve své rodné vesnici nedaleko Žďáru nad Sázavou.

Získal ocenění: Vizionář 2011, Grand Prix 2010 za figurku Igráčka a Českých 100 Nej za početní hru ABAKU.

Aby byla firma úspěšná, musí se stále vyvíjet a inovovat. Toho se drží i Miroslav Kotík, zakladatel a majitel hračkářské firmy Efko-karton, která se proslavila hlavně oživením legendární plastové figurky Igráček. Právě inovace této hračky se objeví na trhu letos v dubnu a firma do tohoto kroku investuje okolo deseti milionů korun.

Vždy ale také dobré vyhlídky nebyly. Jak společnost vznikla? Kdy byla v největší krizi a jak se z toho poučila? A jaké má plány do budoucna? Na tyto a další dotazy odpovídal v rozhovoru pro ProByznys.info Miroslav Kotík. 

Jedna z nejdůležitějších vlastností v podnikání je podle vás vytrvalost. Stalo se vám někdy během podnikatelské činnosti, že nastala tak těžká situace, že jste už ve vytrvalosti polevoval?

Taková situace v podnikání vždy nastane. Vše funguje v nějaké sinusoidě. Jsou chvíle, kdy člověku dochází síly a sahá si opravdu na dno.

Vzpomenete si na konkrétní situaci? Jak jste se z ní pak poučil a těžil z ní?

Naposledy asi před pěti lety, kdy přišlo více věcí najednou. Nepodařil se nám jeden exportní obchod se zahraničním partnerem – na naše poměry šlo o velké peníze. Do toho jsme měli objednané technologie, které jsme vyzálohovali v době, kdy se firmě dařilo. Projevila se i hospodářská krize, a to obavou ostatních, kteří začali krátit nebo oddalovat objednávky. Musel jsem se také ve stejné době rozhodnout, jestli půjdeme nebo nepůjdeme do investic a přijít tak o zálohy naplánované do technologií. Přidaly se i personální problémy ve firmě. V ten moment už jsem měl pocit, že si sahám na dno.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.