Největší česká loterijní společnost Sazka spustí už v nejbližších několika dnech svého virtuálního operátora. A jako první v Evropě ho spojí s loterií, kde se budou losovat a budou vyhrávat přímo mobilní telefonní čísla a jejich držitelé. Hospodářským novinám to potvrdil zdroj z blízkosti společnosti, jenž si nepřál být jmenován.

Kromě běžných mobilních služeb má být právě loterie, která se nemusí omezit jen na Sazkamobil, hlavním trumfem, jak chce firma proniknout na trh. V Česku je přitom dnes již přes padesát virtuálních hráčů.

Do zveřejnění v tomto týdnu ale společnost své plány nechce upřesnit. „O startu Sazkamobilu média spekulují už měsíce. My ale spekulace trhu nekomentujeme,“ řekl mluvčí Václav Friedmann.

Již dříve šéf Sazky Robert Chvátal v HN avizoval spuštění operátora začátkem roku 2014. Losování čísel tehdy sice nepotvrdil, ale ani nevyvrátil: „Mobilní operátor Sazky by měl ukázat, že věříme v prolínání světa konektivity a hraní, protože ze světa hraní pocházíme.“

Společnost vlastněná skupinou KKCG miliardáře Karla Komárka mladšího sází navíc i na síť necelých sedmi tisíc terminálů, které fungují také jako dobíjecí stanice pro předplacené karty. S touto výhodou by se Sazka mohla stát jedním z největších „virtuálů“.

Už dnes lze v terminálech koupit kredit všech tří mobilních operátorů, a navíc i karet Bleskmobil a Mobil.cz, které patří pod Telefóniku a T-Mobile a společně drží většinu virtuálního trhu.

Díky terminálům by Sazkamobil mohl doplnit a podpořit hlavní podnikání loterijní jedničky s loňským obratem 7,7 miliardy korun. Důležitým by ale mohl být i pro Vodafone, v jehož síti startuje. Nejmenší z české mobilní trojice otevřel dveře novým konkurentům jako poslední a opravdu významný partner mu zatím chybí.

„Sazka se svou rozsáhlou maloobchodní sítí a vysoce loajálními zákazníky má všechny předpoklady stát se jedním z významných virtuálních operátorů,“ uvedla Markéta Kuklová z Vodafonu.

Zatím se Vodafone snažil od konkurence odlišit orientací na operátory oslovující menší skupiny zákazníků se specifickými potřebami, například cizince žijící v Česku.

Do jeho sítě ale přišla i energetická skupina Centropol nebo maloobchodní síť Coop, pocházející ze stejných oblastí jako energetický gigant ČEZ a maloobchodní Tesco u Telefóniky. Sazkamobil by tak mohl představovat odpověď právě na nejúspěšnější Bleskmobil a Mobil.cz s kořeny v mediálním světě.

Prostor na českém mobilním trhu přitom nejspíš stále existuje. Podíl virtuálních operátorů u nás dnes představuje jen něco přes čtyři procenta, zatímco například v Británii je skoro trojnásobný a v sousedním Německu dosahuje dvaceti procent.

Čtěte více v Hospodářských novinách
Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru