Americké internetové společnosti Google stoupl čistý zisk v loňském čtvrtém čtvrtletí o 17 procent na 3,4 miliardy dolarů (69,2 miliardy Kč). Společnost se ale dál potýkala s poklesem cen internetové reklamy.

V posledním kvartálu předešlého roku firma vydělala 2,9 miliardy dolarů.

Výsledky ale naznačují, že společnost stále nenašla cestu, jak se vypořádat s rozdílem mezi sazbami za reklamu, která se objevuje v chytrých telefonech a v dalších mobilních zařízeních, a za reklamu v osobních počítačích.

Inzerentům se příliš nechce platit skoro stejné peníze za to, aby se k potenciálním zákazníkům dostali prostřednictvím menších displejů. Google ale upravoval svůj systém digitálního marketingu tak, že reklamní kampaně v mobilech a počítačích jsou navzájem propojené, poznamenala agentura AP.

Oproti předešlému roku klesla průměrná cena reklamy ve čtvrtém čtvrtletí o 11 procent. Tržby společnosti, které nezahrnují ztrátový byznys chytrých telefonů Motorola, stouply o 17 procent na 16,86 miliardy dolarů.

Za celý uplynulý rok stoupl čistý zisk firmy o pětinu na 12,9 miliardy USD.

V noci na pátek Google oznámil, že po dvou a půl letech prodává divizi Motorola Mobility za 2,9 miliardy amerických dolarů čínské společnosti Lenovo. Zbavil se tak tlaku akcionářů, kterým se akvizice příliš nelíbila. Od počátku se o ní mluvilo jako o předražené transakci.

Google za společnost Motorola Mobility zaplatil 12 miliard dolarů, jediným předmětem zájmu přitom byly patenty ve vlastnictví Motoroly. Patenty jsou také jediné, co po dvou letech Googlu z Motoroly zůstane. Firma již prodala výrobu set top boxů společnosti Arris za 2,35 miliardy dolarů. S 2,9 miliardy za mobilní divizi prodanou Lenovu dostal Google zpět 5,25 miliardy dolarů z přibližně 12,5 miliardy dolarů. To znamená, že za patenty, které Google v první řadě chtěl, zaplatil 7,25 miliardy dolarů.