Koleje na podlaze vinohradské haly projektoval František Křižík. Brzy nejspíš poputují do muzea, protože bývalá pražská vozovna Orionka přejde do soukromých rukou.

Manažeři pražského dopravního podniku se podle zjištění IHNED.cz rozhodli prodat některé nemovitosti, které už k provozu firmy nepotřebují. Mezi nimi i zmíněnou trojlodní halu z roku 1896, k níž připadá mimo jiné i dům se třemi byty.

Stejně tak chce největší městská firma v metropoli zvýšit své tržby z pronájmů. "Jsme teprve na začátku. Ale slibuju si od toho ročně řádově desítky milionů korun," odhaduje generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš, který do funkce nastoupil loni v říjnu.

Byznysové aktivity v realitách můžou dopravnímu podniku alespoň částečně ulevit od trvale napjaté finanční situace. Na tržbách za jízdenky si přijde zhruba na pět miliard korun ročně, ale i tak musí městská kasa pravidelně přisypat více než deset miliard.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Desítky milionů ročně mají přibýt na kontě pražského dopravního podniku. Jeho manažeři se rozhodli prodat haly a pozemky, které už nepotřebují - třeba historickou vozovnu Orionka. Vydělávat chtějí i na pronájmech prostor ve stanicích metra. I proto právě dokončují realitní cenový průzkum Prahy.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.