Koleje na podlaze vinohradské haly projektoval František Křižík. Brzy nejspíš poputují do muzea, protože bývalá pražská vozovna Orionka přejde do soukromých rukou.

Manažeři pražského dopravního podniku se podle zjištění IHNED.cz rozhodli prodat některé nemovitosti, které už k provozu firmy nepotřebují. Mezi nimi i zmíněnou trojlodní halu z roku 1896, k níž připadá mimo jiné i dům se třemi byty.

Stejně tak chce největší městská firma v metropoli zvýšit své tržby z pronájmů. "Jsme teprve na začátku. Ale slibuju si od toho ročně řádově desítky milionů korun," odhaduje generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš, který do funkce nastoupil loni v říjnu.

Byznysové aktivity v realitách můžou dopravnímu podniku alespoň částečně ulevit od trvale napjaté finanční situace. Na tržbách za jízdenky si přijde zhruba na pět miliard korun ročně, ale i tak musí městská kasa pravidelně přisypat více než deset miliard.