Cenové strategie podniků obvykle sledují jednu ze čtyř cest:

  • Zdola nahoru: Vykalkuluje se cena všeho, co se podílí na vyrobení a dodání produktu. Pak se k tomu přidá přiměřené ziskové rozpětí.
  • Ze strany dovnitř: Analyzuje se a převezme cena konkurenčních produktů.
  • Shora dolů: Firma se soustředí na demografický nebo ekonomický segment trhu a vyvine takový produkt, který může efektivně uspokojit tržní poptávku v tomto segmentu.
  • Dynamická cesta: Použije se komplexní kalkulace v reálném čase a pomocí takové kalkulace se řídí nabídka a poptávka.
Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se