V rámci doktorského studia na Mendelově univerzitě v Brně provádí Renata Skýpalová výzkum věnovaný problematice CSR neboli společenské odpovědnosti malých, středních a velkých podniků.

"Více než 50 procent tuzemských firem stále není dostatečně obeznámeno s konceptem společenské odpovědnosti firem, s jeho přínosy pro firmu a společnost jako celek.

Očekávají přijetí těchto informací od státu, nejvíce informací však dostávají zatím pouze z médií," vysvětluje Skýpalová.

Firmy a CSR

Jak se zapojit do společensky odpovědných projektů a čím to může být pro menší firmu užitečné? Tipy a rady si přečtěte na www.ProbByznys.info

Máte zajímavý sociálně-inovativní projekt? Do 21. ledna se ještě můžete hlásit do soutěže SozialMarie

Proč je strategická společenská odpovědnost pro firmy důležitá?

Především menší a střední firmy se mnohdy chovají odpovědně, aniž by si to uvědomovaly. "V regionu, ve kterém firma působí, přitom může právě společensky odpovědné chování firmě zajistit lepší postavení v rámci konkurenčního boje o zákazníka," vysvětluje Renata Skýpalová, která se na univerzitě věnuje společenské odpovědnosti šest let.

Z dosavadních výsledků výzkumu vyplývá, že podniky v rámci svých aktivit mnohdy realizují některé vybrané kapitoly společenské odpovědnosti, aniž by si tento fakt uvědomovaly.  

Pokud chce firma vědět, jak na tom se svou společenskou odpovědností je, může vyplnit dotazník, který výzkum provází. Dotazník bude k dispozici do 20. února 2014 - ZDE.

"Návrhy a doporučení vyplývající z výzkumu budou zpracovány do metodiky, která usnadní představitelům jednotlivých podniků zhodnocení, zavádění a rozvoj tohoto konceptu," dodává Skýpalová.

Firma zjistí aktuální stav společenské odpovědnosti, a bude-li mít zájem, také kompletní výsledky výzkumu včetně doporučení, jak postupovat dál.

Související

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru