Již sedmé čtvrtletí za sebou poklesl celosvětový prodej počítačů. A to ve všech regionech. Samotné tempo poklesu ale dává analytikům naději, že se celý trh začíná zotavovat a vyrovnává se různými cestami s "vetřelci" v čele s tablety.

K alespoň částečnému optimismu vede fakt, že pád zpomaluje své tempo. Zatímco ještě v údajích za druhé čtvrtletí byl meziroční pokles dvouciferný a v předchozím, třetím kvartálu se počítačů oproti roku 2012 prodalo o 8,6 procenta méně, údaje za poslední období loňského roku vykazují ve srovnání s předchozím rokem pokles "jen" v úrovni 6,9 procenta.

Celkem se ve čtvrtém čtvrtletí roku 2013 na světě prodalo 82,6 milionu kusů počítačů, loni ve stejném období to bylo 88,7 milionu.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru