Největší český prodejce elektroniky Alza.cz zvýšil loni tržby bez DPH o pětinu na 9,2 miliardy korun. Firma v roce 2013 vyřídila tři miliony objednávek, informuje o tom ve své tiskové zprávě.

Poslední účetní uzávěrka Alzy ve Sbírce listin je ovšem za obchodní rok 2011. Tehdy podle auditovaných výsledků dosáhl obrat 6,6 miliardy korun. 

Největší růst prodejů zaznamenala u tabletů, ultrabooků a smartphonů. Společnost o tom informovala v tiskové zprávě.

"Výsledek je o to cennější, že v uplynulém roce český trh s klíčovými komoditami, jako jsou notebooky, mírně klesal," uvedl Oldřich Kurz z Alza.cz.

Obchod za uplynulý rok rozšířil svou nabídku z 32 tisíc na téměř 50 tisíc položek. Alza.cz uvádí, že docílila rekordního prodejního úspěchu i rozšířením sortimentu, mimo jiné o elektronické licence, elektronické knihy, hobby nářadí či autopříslušenství.

Společnost Alza.cz se zabývá prodejem výpočetní techniky a elektroniky od roku 1994. V roce 2012 dosáhla podle jejího vyjádření obratu 7,6 miliardy Kč. Denní návštěvnost webových stránek www.alza.cz přesahuje 200 tisíc uživatelů.

Konkurenční společnost Datart International, která v Česku provozuje síť zhruba 30 prodejen s elektronikou a internetový obchod, prohloubila v účetním roce 2011/2012 ztrátu na 12,9 milionu korun. Tržby společnosti ale meziročně vzrostly o 30 procent na 4,56 miliardy korun.

Řetězec s elektronikou Electro World se ve fiskálním roce 2011/2012 končícím v dubnu 2012 dostal do mírného zisku 272 tisíc korun. Tržby stouply meziročně o 18 procent na 3,47 miliardy korun.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru