Ještě větší důraz na ceny než letos očekávají obchodníci v příštím roce. Prodejny tak budou nejspíš ještě naplněnější slevovými cedulkami a akčními nabídkami než letos.  

Jak přesně se bude český maloobchod vyvíjet, si ovšem odborníci tentokrát netroufají příliš předpovídat. "Očekáváme i v příštím roce velmi náročné konkurenční prostředí. Domníváme se, že vývoj lze v tomto roce pouze velmi těžko odhadnout. Zákazníci jsou v současné době velmi nejistí, reagují silně na cenové akce a nakupují všeobecně velmi opatrně a selektivně," říká Michael Šperl za řetězec Kaufland.

Také zástupci obchodů Billa čekají, že akční cenová politika bude i nadále hrát pro většinu lidí hlavní roli. To navíc ještě podpoří očekávané zdražení některých potravin kvůli výraznému oslabení koruny. 

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru