Je to jako příběh z pohádky: Bývalý učitel waldorfské školy zdědil obrovský majetek. Peníze vzal a investoval do firmy, která stála těsně nad propastí bankrotu. Vše se podařilo a značku s více než stoletou historií nakonec zachránil. A nyní prodeje rostou tak rychle, že firma nestíhá vyrábět. 

Pohádkový příběh je současná realita německého výrobce fotoaparátů a dalekohledů Leica. Andreas Kaufmann, kdysi učitel a nyní většinový majitel Leicy, dokázal, že kultovní značka má dostat ještě šanci. 

V roce 2004 začal za své dědictví postupně skupovat akcie společnosti, která ztratila krok s konkurencí a jejíž hospodářské výsledky šly několik let vytrvale dolů bez naděje na zlepšení. Během dvou let navýšil Kaufmann svůj podíl na víc než 96 procent a pustil se do práce. 

Když prý zaměstnancům německé Leicy řekl, že s černobílými fotoaparáty bez objektivu za nejméně šest tisíc eur prorazí opět do světa, nikdo mu nevěřil. 

Do roku 2009 dokázal vytvořit několik inovativních výrobků, "pojištěných" slavným Made in Germany. A pustil se do ofenzivy. Jak píše časopis Manager-Magazin, hned další rok stouply tržby na trojnásobek a dosáhly 325 milionů eur. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru