Je to jako příběh z pohádky: Bývalý učitel waldorfské školy zdědil obrovský majetek. Peníze vzal a investoval do firmy, která stála těsně nad propastí bankrotu. Vše se podařilo a značku s více než stoletou historií nakonec zachránil. A nyní prodeje rostou tak rychle, že firma nestíhá vyrábět.
Pohádkový příběh je současná realita německého výrobce fotoaparátů a dalekohledů Leica. Andreas Kaufmann, kdysi učitel a nyní většinový majitel Leicy, dokázal, že kultovní značka má dostat ještě šanci.
V roce 2004 začal za své dědictví postupně skupovat akcie společnosti, která ztratila krok s konkurencí a jejíž hospodářské výsledky šly několik let vytrvale dolů bez naděje na zlepšení. Během dvou let navýšil Kaufmann svůj podíl na víc než 96 procent a pustil se do práce.
Když prý zaměstnancům německé Leicy řekl, že s černobílými fotoaparáty bez objektivu za nejméně šest tisíc eur prorazí opět do světa, nikdo mu nevěřil.
Do roku 2009 dokázal vytvořit několik inovativních výrobků, "pojištěných" slavným Made in Germany. A pustil se do ofenzivy. Jak píše časopis Manager-Magazin, hned další rok stouply tržby na trojnásobek a dosáhly 325 milionů eur.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru