Zatímco v Česku dál roste nezaměstnanost, vzdělané pracovníky už musí firmy hledat i v Německu. Plzeňská Škoda Transportation nabírá do svého mnichovského zastoupení techniky s cílem vytvořit tam menší vývojové centrum.
"V Česku už je získat nedovedeme," popisuje šéf Škody Josef Bernard. Německé zastoupení tak nebude jen obchodní, ale i technické. Podle Bernarda čeští zaměstnanci pochopí, že firma jinou možnost neměla a že v Německu budou muset platit mnohem vyšší mzdy.
Volba Mnichova není náhodná, česká strojírenská společnost chce zabojovat o podíl na obřím trhu s kolejovými vozidly a chce ukázat, že to myslí vážně. Tento rok navíc oznámila kontrakt pro Deutsche Bahn na šestici souprav za 2,6 miliardy korun.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...
Byznys podle HN
Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?
Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.
Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.
Přihlásit se k odběru