Podle partnera právní konzultantské společnosti a investorky Margarety Křížové je česká start-upová scéna rozdělena na dva tábory - na projekty z IT oblasti a ty ostatní.

"Zdá se mi, že jde trochu o IT bublinu a start-upy, které se pohybují v tomto odvětví, si myslí, že jsou něco více. I když jde jen o cukrárnu nebo kadeřnictví, nevidím důvod, proč by si jich měl člověk vážit méně," říká Křížová v rozhovoru pro IHNED.cz.

Margareta Křížová byla také jednou z hlavních podporovatelek Global Enterpreneurship Week, který se letos v listopadu poprvé konal v České republice. Na této akci zástupci investorů, byznysu i škol došli mimo jiné k závěru, že problémy rozvoje podnikání v Česku vycházejí už z českého školství.

"Školy chrlí lidi, kteří jsou teoretici. Třeba v ekonomických předmětech místo perfektní znalosti činností České národní banky bych považovala za praktičtější naučit lidi, jak sestavit praktický rozpočet projektu nebo byznysplán," souhlasí Křížová.

V článku se dále dozvíte

  • Českým start-upům chybí hlavně zdravé sebevědomí. Dalším problémem v tomto segmentu je, že si lidé často myslí, že k rozjezdu podnikání potřebují hlavně peníze. To je chyba, potřebují hlavně "smart money", říká investorka Margareta Křížová.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.