Češi už teď vypijí víc piva v lahvích než toho točeného. Pivo, které proteče pípou tvoří zhruba 43 procent z celkové tuzemské spotřeby. A spotřeba v restauracích a hospodách dál klesá.

Například podle finančního ředitele Kofoly Daniela Buryše si za to pivovary můžou samy. Hlavně tím, že se soustředí na produkci baleného piva v plastových lahvích s větším objemem a nižší cenou.

Takovou kritiku ale zástupci pivovarů striktně odmítají. "Naopak, pracujeme na tom, aby se hosté vrátili do restaurací. S balením piva v plastech reagujeme jen na poptávku," říká nový šéf Českého svazu pivovarů a sladoven Vladimír Balach pro IHNED.cz.

Přiznává ale, že to bude těžké a že předpokládá, že pokles významu sudového piva bude pokračovat i v příštím roce.

To se pivovarům samozřejmě nelíbí, restaurace pro ně představují větší byznys. I proto, že při nákupu v obchodě má zákazník kontrolu nad tím, kolik piva nakonec vypije, zatímco v pohostinství často zaplatí víc, než původne plánoval.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru