Nejdelší městský tunel v Evropě je v podstatě hotový, ale auta jím projíždět nemůžou, i kdyby se pražští politici rozhodli, že ho svým voličům v pondělí otevřou.

Sobotní přerušení prací ze strany Metrostavu je pro rozsáhlou stavbu klíčové, přestože z jeho úkolů zbývají "pouze" dodělávky za necelou miliardu korun tvořící jen malé procento ze zakázky. V řadě případů jde o položky, bez nichž by žádný úředník otevření tunelu nepovolil.

"Zbývá dokončit tisíc různých drobností, v nich je právě ten zásadní problém. V tunelu musí například bezchybně fungovat signalizace do dispečinku na Strahově. Nebo požární ucpávky na kabelech," popisuje mluvčí Metrostavu František Polák.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se