Maximálně 4000 korun utratí letos za vánoční dárky většina (66 %) Čechů. Vyplývá to z nedávného průzkumu serveru Vyplnto.cz.

Čtvrtina Čechů hodlá letos za dárky zaplatit 4000 až 8000 Kč. Výdaje v rozmezí 10 až 15 tisíci korun plánuje 5 % lidí a necelá 3 % respondentů obdaruje své okolí dárky v celkové hodnotě převyšující 15 tisíc korun.

Průzkum také potvrdil, že téměř polovina Čechů nenechává věci na poslední chvíli a koncem listopadu již měli pořízenou alespoň část či většinu vánoční nadílky.

Z průzkumu dále vyplývá, že do kamenných prodejen chodí pro dárky jen 11 % dotázaných. Čím dál více tak narůstá obliba nákupu přes internetové obchody.

A tento trend se neprojevuje jen u mladých, téměř polovina dotázaných starších 46 let uvedla, že e-shopy hodlají také využít.

Zdánlivě nižší cena

Zajímavé jsou i důvody takového chování. Internet volí více než 33 % nakupujících zejména kvůli nižším cenám.

Tomu už ale tak také není vždy, u některého zboží se ceny v poslední době vyrovnávají. A hlavně, v internetových obchodech si musíte navíc připlatit minimálně za dopravu.

„Stále přetrvává názor, že e-shopy jsou levnější než kamenné obchody. Je to často pravda, neboť náklady na pronájem, zaměstnance apod. jsou nižší. Nicméně ne vždy je finální cena opravdu nižší, je třeba připočítat balné a dopravu, což má každý obchod nastavené jinak. Zejména u menších objednávek pak cena není rozhodujícím faktorem,“ komentoval Miroslav Uďan, ředitel Shoptet.cz.


HNByznys najdete i na Facebooku. Nenechte si ujít nejdůležitější zprávy ze světa financí a staňte se našimi fanoušky - ZDE


Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru