Český maloobchod si pohoršil. Ve srovnání s loňským říjnem měli tuzemští obchodníci tržby nižší o 0,6 procenta. Tento výsledek vyniká v porovnání se zářijovou statistikou, která přinesla růst o 3,7 procenta.

Největší meziroční pokles je znát ve specializovaných prodejnách s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím. U nich je meziroční minus 8,1 procenta. Letos v říjnu se však nedařilo ani obchodníkům s oděvy a obuví – pohoršily si o 5,3 procenta.

Slušný měsíc, podle nejnovějších údajů Českého statistického úřadu, zaznamenali internetoví prodejci. Ve srovnání s rokem 2012 si polepšili.

Tržby za zboží prodávané přes internet či prostřednictvím zásilkové služby vrostly o 17,8 procenta.

"Tam ale jde o růst tažený nejen větším zájmem spotřebitelů o stávající sortiment na internetu, ale rozšiřováním nabídek o prodej potravin a spotřebního zboží," reaguje analytik Home Creditu Michal Kozub.

Na celkovém poklesu se podílel zejména prodej v samotném maloobchodě a částečně i nižší počet pracovních dní. Tržby očištěné o vliv počtu pracovních dní meziročně stouply o jedno procento.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru