Není snadné dokázat, že někdo zneužívá své dominance na trhu, tvrdí šéf antimonopolního úřadu. V případu Jančura versus České dráhy to trvá už více než dva roky. Šéf ÚOHS Petr Rafaj tvrdí, že ani jedna ze stran sporu mu příliš nepomáhá.

Krátce po vstupu společnosti RegioJet na frekventovanou trať Praha–Ostrava tam České dráhy snížily cenu jízdenek. Ještě na podzim toho roku napadl Radim Jančura tento manévr u antimonopolního úřadu. Nejde o konkurenci, jezdíte za ceny pod náklady, tvrdil už tehdy majitel žlutých vlaků.

Jenže to musí úředníci jednoznačně dokázat. Ke stížnosti se o rok později připojil i další soukromník na trati, Leo Express. Obě firmy už mezi Prahou a Ostravou – možná i kvůli tvrdému konkurenčnímu boji – prodělaly desítky milionů.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Komentáře ke článku