Po deníku Mladá fronta si Andrej Babiš pořídí další populární médium. Jeho Agrofert koupí Rádio Impuls – respektive společnost Londa, která ho vlastní.

V pondělí Babišovi lidé podepsali smlouvu o smlouvě budoucí. Znamená to, že Babiš je velmi blízko k rozšíření svého mediálního portfolia. Před několika měsíci si tento podnikatel a politik pořídil vydavatelství Mafra. Vydává i regionální týdeník 5plus2.

Předběžnou cenu obchodu obě strany nezveřejnily. Rádio Impuls poslouchá denně více než milion lidí a loni před zdaněním a odpisy vydělalo téměř 90 milionů korun.

Na svůj obchodní záměr Andrej Babiš - který jako šéf hnutí ANO vyjednává o vzniku nové vlády - upozornil minulý týden v rozhovoru pro HN. Tehdy však zdůraznil, že ještě není nic dohodnuté.

Nyní je však uzavření obchodu velmi blízko. Kromě kupní smlouvy však musí akvizi potvrdit ještě antimonopolní úřad a Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

"Koupě společnosti Londa představuje rozšíření naší mediální působnosti do oblasti rozhlasového vysílání, což, jak věříme, dále posílí atraktivitu naší mediální divize pro obchodní partnery a podpoří její další rozvoj," řekl k podpisu předběžného kontraktu člen představenstva Agrofertu Libor Němeček.

Spolu s celostátním Rádiem Impuls získá Agrofert také pražskou stanici Rockzone.

Babišova společnost podniká v médiích od loňského roku, kdy začala vydávat bezplatný rehgionální týdeník 5plus2.

Agrofert koupil také společnost Ecopress, vydavatele slovenského deníku Hospodárske noviny. V říjnu letošního roku pak převzal mediální skupinu Mafra - vydavatele Mladé fronty Dnes, Lidových novin či internetového deníku iDnes.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru