Jak vypadá scéna start-upů v České republice? Jak jsme na tom v porovnání se zahraničím?

Ještě tak před dvěma, třemi lety se o start-upové scéně příliš nemluvilo a nebyla vidět. Teď už vidět je, možná někdy až příliš. Kdybych to měl stručně shrnout, tak jsme na tom lépe než Poláci, ale hůře než třeba Maďaři.

Co vlastně určuje rozvinutost start-upového trhu?

Pro mě jako investora je charakterizována počtem a aktivitou start-upů. Český trh se zatím pořád ještě probouzí, ve školské terminologii bych použil termín mateřská školka.

Příklady táhnou. Po čem dnes pokukují kluci, kteří startují své firmy?

Úspěšných start-upů je v Česku celá řada. Těmi nejviditelnějšími jsou pravděpodobně antivirové úspěchy Avast, AVG. Máme tady Romana Staňka, kterému se povedlo úspěšně rozjet a prodat už tři start-upové společnosti. Adastra Honzy Červinky v oblasti business intelligence. Pořád však v té intenzitě samozřejmě nedosahujeme ani úrovně Německa, natož Británie nebo Ameriky.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se