O večer co večer naplněných hospodách a restauracích si mohou nechat výčepní i výrobci nápojů v poslední době jen zdát. Hostů totiž dál ubývá a útraty klesají. To se negativně odráží také v hospodaření tuzemského výrobce nápojů Kofola. Ten se tak snaží prosadit v luxusnějších podnicích, které by mohly zacelit díry v tržbách.

"Gastro trh s nápoji je veden pivovary a ty se z našeho pohledu nesmyslně snaží naučit lidi, aby pili více doma," říká v rozhovoru pro IHNED.cz finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš jeden z důvodů, proč spotřeba klesá. Pokles čepovaného piva tak podle něj kopíruje i trh nealkoholických nápojů. Ten jen letos meziročně klesá o 6,5 procenta.

A že se Češi skutečně snaží držet své útraty na uzdě, je jasně vidět na tržbách restaurací v ekonomicky slabších oblastech. "Například na severní Moravě, kde krize doléhá podstatně víc než v Praze a okolí, máme tržní podíl skoro 40 procent. Trh tu ale klesá výrazně rychleji než třeba v Praze," dodává Buryš s tím, že Praha tak jen stěží eliminuje propady jinde. 

Kofola proto chce posílit svou pozici právě v hlavním městě, kde má nyní zhruba 15procentní tržní podíl. Zaměří se proto i na luxusnější restaurace. "Míříme do vyšší gastronomie. Zacílíme tak už nejen na běžné hospody, ale i do vyššího segmentu," doplňuje Buryš. Právě to je totiž jediná část trhu, která neklesá, ale naopak i v současné době dál roste. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější z byznysu a finančních trhů?

Každý pátek od nás dostanete souhrn klíčových událostí doplněných o kontext. Autory jsou přední osobnosti Hospodářských novin: Jaroslav Mašek, Luděk Vainert, Milan Mikulka, Jana Klímová a Martin Ehl.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem příjmu newsletteru. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru