O večer co večer naplněných hospodách a restauracích si mohou nechat výčepní i výrobci nápojů v poslední době jen zdát. Hostů totiž dál ubývá a útraty klesají. To se negativně odráží také v hospodaření tuzemského výrobce nápojů Kofola. Ten se tak snaží prosadit v luxusnějších podnicích, které by mohly zacelit díry v tržbách.

"Gastro trh s nápoji je veden pivovary a ty se z našeho pohledu nesmyslně snaží naučit lidi, aby pili více doma," říká v rozhovoru pro IHNED.cz finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš jeden z důvodů, proč spotřeba klesá. Pokles čepovaného piva tak podle něj kopíruje i trh nealkoholických nápojů. Ten jen letos meziročně klesá o 6,5 procenta.

A že se Češi skutečně snaží držet své útraty na uzdě, je jasně vidět na tržbách restaurací v ekonomicky slabších oblastech. "Například na severní Moravě, kde krize doléhá podstatně víc než v Praze a okolí, máme tržní podíl skoro 40 procent. Trh tu ale klesá výrazně rychleji než třeba v Praze," dodává Buryš s tím, že Praha tak jen stěží eliminuje propady jinde. 

Kofola proto chce posílit svou pozici právě v hlavním městě, kde má nyní zhruba 15procentní tržní podíl. Zaměří se proto i na luxusnější restaurace. "Míříme do vyšší gastronomie. Zacílíme tak už nejen na běžné hospody, ale i do vyššího segmentu," doplňuje Buryš. Právě to je totiž jediná část trhu, která neklesá, ale naopak i v současné době dál roste. 

Zatím jste si přečetli 50 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru