Prodejci nápojů nemají v Česku lehké časy. Celý trh klesá už několik let a naděje na oživení zatím nejsou v dohledu. Také tuzemský výrobce nealkoholických nápojů Kofola čekal, že letos už přijde obrat k lepšímu. Tomu ale nenasvědčují hospodářské výsledky společnosti za první tři čtvrtletí roku. 

Marže klesla skupině Kofola o víc než deset procent, provozní zisk se propadl o více než 13 procent a prodej výrobků se snížil v meziročním srovnání o dvě procenta na 4,742 miliardy korun. 

"Čekali jsme, že se bude lépe vyvíjet celý trh. Jenže ten i letos dále klesá," říká k tomu v rozhovoru pro IHNED.cz nový finanční ředitel skupiny Kofola Daniel Buryš. Ten dál zůstává zároveň i na pozici finančního ředitele pro Česko a Slovensko. Buryš ovšem dodává, že díky silné vánoční sezoně by společnost měla hospodářský cíl pro letošní rok nakonec splnit.

V neprospěch hraje i taktika pivovarů, které se podle Buryše snaží lidi naučit, aby pili víc pivo doma. Spotřeba v restauracích tak jde dál dolů. 

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru