V Číně a Latinské Americe se lidé čím dál méně shánějí po obyčejných telefonech. Poptávka tam po nich klesá, zákazníci chtějí čím dál častěji chytré telefony.

I oni se podíleli na celosvětovém boomu tohoto zboží. Prodej chytrých telefonů se ve třetím čtvrtletí roku 2013 na celém světě zvýšil skoro o polovinu na 250,2 milionu.

Na celkovém prodeji mobilních telefonů se podílely rekordními 55 procenty. Podle výzkumné společnosti Gartner se prodej obou druhů telefonů nejvíce zvyšoval v Asii a Tichomoří. Trh s mobilními telefony ale rostl i v západní Evropě, což se od začátku roku stalo vůbec poprvé.

Počet 250,2 milionu chytrých telefonů, které umožňují surfovat na internetu nebo sledovat video, znamená proti stejnému období loni nárůst o 46 procent.

Pokud jde o jednotlivé výrobce, jedničkou na trhu je s tržním podílem 32,1 procenta nadále jihokorejský Samsung Electronics. Americký Apple sice zvýšil prodej chytrých telefonů o více než 23 procent, tržní podíl mu ale klesl z 14,3 procenta na 12,1 procenta.

Prodej dvou nových iPhonů 5S a 5C ale tyto výsledky ovlivnil jen málo, protože obě zařízení se v obchodech objevila v září, tedy v posledním měsíci sledovaného kvartálu.

Třetím největším světovým prodejcem chytrých telefonů se stala čínská společnosti Lenovo. Prodej smartphonů jí meziročně stoupl o 84,5 procenta.

Společnost, která se letos stala největším světovým výrobcem osobních počítačů, nadále zvyšovala svůj podíl na čínském trhu s chytrými telefony, uvedl Gartner.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru