Amazon, největší internetové knihkupectví a jeden z největších prodejců zboží po síti, neustále hledá cesty, jak zkrátit dobu doručování zboží zákazníkům. Nově přichází s nabídkou nedělního doručování.

Nejprve bude tato možnost dostupná v metropolitních oblastech New York a Los Angeles, později chce internetový prodejce nabídnout stejnou službu i dalším milionům svých zákazníků v Dallasu, New Orleans, Phoenixu a Houstonu.

Nedělní prodej, který pro Amazon zajistí US Postal Service (USPS), je určený pro zákazníky platící Amazonu za prémiové členství.

USPS si od nové služby slibuje vylepšení hospodaření, vládou provozovaná organizace zodpovědná za poštovní služby je totiž dlouhodobě ve ztrátě, trpí poklesem objemu zásilek (i kvůli příklonu k emailům a dalším formám elektronické komunikace) a jen během roku 2013 prodělala 3,9 miliard dolarů (téměř 80 miliard korun).

USPS tak spoléhá na rozmach internetového prodeje. Generální ředitel Patrick R. Donahoe prohlásil, že poštovní služba vítá, že může spolupracovat s internetovými prodejci jako je Amazon na rozšiřování jejich služeb. 

Amazon také oznámil, že zvedne minimální částku, od níž zboží po Spojených státech (stále pro firmu zdaleka nejdůležitějším trhu) dodává zdarma. Dosud poštovné řadovým zákazníkům neúčtoval při objednávce nad 25 dolarů, nyní limit zvýší na 35 dolarů (700 korun).

To má povzbudit zájem o výhodnější prémiové členství v zákaznickém klubu, kde za roční poplatek v přepočtu 1600 korun dostávají zákazníci doručování objednávek zdarma (se zárukou, že zboží nebude na cestě déle než dva dny) a navíc bezplatný přístup k široké nabídce audiovizuálního obsahu a statisícům knih ve formátu pro a elektronickou čtečku knih Kindle od Amazonu.

Amazonu se dlouhodobě daří zvyšovat obrat (za finanční rok končící zářím utržil přes 61 miliard dolarů), ovšem důsledkem jeho agresivní cenové politiky je jen zanedbatelný zisk. Některá čtvrtletí dokonce vykazuje mírnou ztrátu. Rostoucí podíl na trhu však investory přitahuje. Za poslední rok akcie Amazonu posílily o víc než 55 procent a burza si tak nyní firmu cení na 160 miliard dolarů.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru