Investice do drahých kamenů jsou v současné době čím dál oblíbenější, což souvisí i se situací na finančních trzích.

V Česku byl v minulém týdnu otevřen největší obchod s minerály (a zároveň prodejní výstava) ve střední Evropě Mineralia, kde je kromě drahých kamenů poprvé k vidění i měsíční meteorit. Náklady na otevření tohoto obchodu se pohybovaly kolem 120 milionů korun.

Provozovatelé obchodu věří, že u českých zákazníků vyvolají ještě vyšší zájem o investování do drahých kamenů. Tato oblast ale má svá specifika.

"Barevné kameny typu safíru nebo smaragdu nemají v podstatě žádný ceník, což je jejich možná nevýhoda, ale možná také výhoda," vypočítává v rozhovoru pro IHNED.cz Marian Gajda, ředitel Mineralia Česká republika.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru