Vstup sociální sítě Twitter na burze vyvolal velký poprask. Tato primární emise akcií (IPO) se stala nejsledovanější od vstupu Facebooku na akciový trh v květnu loňského roku.

Situace při IPO Twitteru byla trochu jiná. Twitter totiž za celou dobu existence nebyl nikdy v zisku, naopak jeho kumulovaná ztráta se pohybuje kolem půl miliardy dolarů. Sociální síť se soustředí na zvýšení příjmů z reklamy, to ale podle investora Michala Bláhy (bývalý spoluzakladatel Atlas.cz, v současnosti stojí za projekty Ontheroad.to, Doporucim.cz/Feedbando apod.) není jediný směr, kterým by se měl Twitter orientovat.

"Mají velké množství dat, která se dají po správných analýzách využít a následně zpeněžit," říká v rozhovoru pro IHNED.cz, který se uskutečnil těsně před vstupem Twitteru na burzu.

 

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru