Koupě majoritního podílu ve společnosti Telefónica společností PPF může teoreticky odstranit z pražské burzy jednu z nejatraktivnějších akcií. Pokud by se totiž podařilo PPF získat kromě 65,9% podílu dalších přibližně 20 procent, zbývajících 10 % by mohla vytěsnit a stáhnout titul z burzy.

Jestli investiční skupina Petra Kellnera tímto směrem míří, není známo, ale je to představitelná varianta.

Důvody k nákupu majoritního podílu v tak velké společnosti jsou podle mého názoru čistě finanční. PPF vidí Telefóniku pravděpodobně jako zdroj zajímavých zisků. Provozní marže společnosti se pohybuje kolem 40 %, což je velmi zajímavé. Navíc je u Telefóniky prostor k dalším úsporám, případně restrukturalizaci zejména na straně nákladů. Další důvody už by byly silně spekulativní.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru