Největší evropské automobilce Volkswagen ve třetím čtvrtletí vzrostl provozní zisk téměř o pětinu na 2,78 miliardy eur (71,6 miliardy Kč) z 2,32 miliardy eur (59,8 miliardy Kč) před rokem. Firma uvedla, že k lepšímu výsledku jí pomohl rekordní prodej luxusních vozů Audi a Porsche, který kompenzoval náklady na modernizaci.

Skupina, do které patří mladoboleslavská Škoda Auto, také potvrdila výhled celoročního provozního zisku.

Provozní zisk skupiny za letošních devět měsíců se oproti stejnému období loni ale snížil o 3,4 procenta na 8,5 miliardy eur (219,1 miliardy Kč). Automobilce se přitom dařilo zvýšit prodej, který za tři čtvrtletí vzrostl o 3,8 procenta na 7,2 milionu vozů.

Zatím jste si přečetli 40 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru