Kanadský výrobce chytrých mobilních telefonů BlackBerry se dlouhodobě potýká se ztrátou. Toho podle zdrojů listu Wall Street Journal využila americká internetová společnost Facebook, se kterou měl údajně minulý týden BlackBerry jednat o převzetí.

Podle listu nicméně není jasné, zda má Facebook o předložení nabídky na BlackBerry zájem. Mluvčí obou podniků se ke zprávě listu odmítli vyjádřit. Společnost BlackBerry v letě oznámila, že vytvořila zvláštní komisi pro přezkoumání svých strategických alternativ, včetně prodeje podniku.

Minulý měsíc učinilo nabídku na převzetí konsorcium vedené největším akcionářem BlackBerry, finanční společností Fairfax Financial Holdings. Konsorcium je za BlackBerry ochotno zaplatit asi 4,7 miliardy amerických dolarů (zhruba 88 miliard Kč), což je ale jen zlomek ceny, kterou měla firma před pár lety.

Později se objevily zprávy o dalších zájemcích o převzetí BlackBerry.

Společnost BlackBerry, původně Research In Motion, byla průkopníkem chytrých telefonů a její přístroje měli v oblibě zejména manažeři. Nyní však BlackBerry na trhu výrazně zaostává za přístroji iPhone od americké společnosti Apple a za dalšími zařízeními, která využívají operační systém Android od firmy Google.

BlackBerry ve druhém finančním čtvrtletí prodělala 965 milionů USD. Ztráta tak prudce stoupla z 235 milionů USD před rokem. Firma se nedávno rozhodla propustit 4500 zaměstnanců, tedy zhruba 40 procent své celkové pracovní síly.

Facebook je největší sociální sítí na internetu, kterou používá více než miliarda lidí po celém světě. Každý den síť navštíví zhruba 700 milionů uživatelů. Facebook se v poslední době snaží podpořit své příjmy z reklamy na mobilních zařízeních, jako jsou chytré telefony a počítačové tablety.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru