Češi si zvykli utrácet za sázení na výsledky politických hlasování. Při předčasných parlamentních volbách zaplatili za tikety bezmála třicet milionů korun.

Nejvíce sázeli na to, zda se konkrétní strana dostane do Poslanecké sněmovny, či kdo z vybrané dvojice stran uspěje více. Největší sázkové kanceláře v Česku však stále připomínají, že politika je pro ně spíše doplňkový byznys.

"Celkové tržby na předčasné volby činí třináct milionů korun," říká mluvčí Fortuny Petr Šrain. Od roku 2006 zájem o tento typ sázek roste.

"Vůbec nejatraktivnější ale jednoznačně byly poslední volby prezidentské, kdy naši klienti vsadili celkem třicet milionů korun," podotýká Šrain.

U další velké kanceláře, Tipsportu, lidé na výsledky voleb do sněmovny utratili deset milionů. 

"Z celkového pohledu sázek u Tipsportu je to ovšem jen kapka v moři, vždyť třeba jen na středeční zápas Ligy mistrů Bayern-Plzeň lidé u nás vsadili pět milionů korun," vysvětluje Michal Peterka z Tipsportu.

Ve srovnání s lednovými prezidentskými volbami jde navíc jen o poloviční tržby.

"Přímá volba prezidenta byla absolutním hitem mezi takzvanými společenskými sázkami a prosázených 20 milionů bylo pro Tipsport historické číslo," dodává Peterka.

Výhra sázkařů nad kanceláří

Další hráč na sázkařském trhu, kancelář Chance, naopak letos zaznamenala mírný propad sázek na volby. Zatímco v roce 2010 na výsledek sněmovních voleb její klienti prosázeli 3,5 milionu korun, letos podali tikety za necelé tři miliony korun.

"Propad připisujeme nejen poměrně dlouho dopředu jasnému volebnímu výsledku, ale také stále klesajícímu zájmu lidí o politické dění. To se samozřejmě projevilo také na objemu přijatých sázek," uvádí mluvčí Chance Markéta Světlíková.

Podle Tipsportu byli letos úspěšnější sázející. Pět nejsázenějších volebních událostí skončilo jasnou výhrou sázkařů. Celých 95 procent sázkařů totiž ve vypsaných duelech stran určilo správně vítěze, případně tipovalo správně procenta volebního zisku.

Naopak u Fortuny byli bookmakeři stejně úspěšní jako sázející, protože společnost na výhrách vyplatila stejnou sumu, jakou na sázkách přijala.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru