Zisk amerického řetězce hamburgerových restaurací Burger King ve třetím čtvrtletí vzrostl na zhruba desetinásobek loňského výsledku. Firmě díky převedení většiny restaurací na franšízy prudce klesly náklady. Pokračovala také její expanze mimo americký trh.

Čistý zisk dosáhl 68,2 milionu dolarů (1,3 miliardy Kč) z 6,6 milionu dolarů o rok dříve, sdělil v pondělí Burger King. Tržby se přitom propadly o 40 procent na 275,1 milionu dolarů. Byl to ale důsledek toho, že firma v posledním roce převedla většinu svých restaurací na franšízanty. Výdaje díky tomu klesly o 90 procent.

Výsledky překonaly odhady analytiků. Akcie firmy před otevřením newyorské burzy posílily o tři procenta a od počátku roku získávají asi 25 procent.

Tržby všech restaurací řetězce otevřených nejméně rok stouply o 0,9 procenta. Zatímco v USA a Kanadě jejich tržby klesly o 0,3 procenta, v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky se zvýšily o 2,4 procenta. V Asii a Tichomoří tržby posílily o 3,7 procenta.

Burger King je třetím největším hamburgerovým řetězcem v USA po McDonald’s a Wendy’s. Na českém trhu působí od roku 2008, v současné době má v tuzemsku podle firemního webu 11 restaurací. 

Jeho konkurentu z McDonald’s se ve třetím čtvrtletí také dařilo navyšovat zisk, nikoli ale tak rychle jako Burger Kingu. Řetězec s žlutočerveným logem oznámil už 21. listopadu zisk 1,52 miliardy dolarů, což je přibližně o 60 milionů dolarů více než před rokem, analytici ale očekávali větší růst.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru