Francouzská gastronomie je vyhlášená dobrým vínem, sýrem a křupavými bagetami. Ty ale v poslední době nalézají své konzumenty stále hůř. Vzhledem k poklesu zájmu o bagety se rozhodli lobbisté za tyto tradiční produkty uspořádat kampaň, aby spotřeba stoupla.

Slogan celé akce je podle zpravodaje BBC: "Coucou, tu as pris le pain?" což můžeme volně přeložit jako: "Hej, koupil sis už pečivo?" Tento slogan byl vyvěšen od června na billboardech, autobusových zastávkách a výlohách pekáren ve snaze, aby si lidé cestou křupavé pečivo koupili.

Důvod, proč spotřeba pečiva u Francouzů klesá, může být dán i změnou ve stravovacích návycích a životním stylu. "Stravovací návyky se mění. Lidé jsou moc zaneprázdnění nebo pracují dlouho do noci, než aby si šli koupit pečivo do pekárny. Mladiství vynechávají snídani," uvedl lobbista Bernard Valluis pro zpravodaj NY Times. Lidé si také stále častěji kupují jídlo už připravené a konzumují ho cestou do práce či z ní. Stále méně času zbývá na to se klidně posadit a najíst se.

Také stále méně francouzských pekáren peče tradičním stylem, hlavně spoléhají na zmražené pečivo, aby ušetřily náklady. Tradičně pečené bagety mají pekárny s názvem boulanger nebo boulangerie.

Zatímco v roce 1900 snědl průměrný Francouz za den tři bagety, o 70 let později toto číslo kleslo na jednu bagetu. V současnosti sní pouze půlku za den. Ženy, které v obchodech nakupují nejvíce, snědí podle NY Times o třetinu pečiva méně než muži.