Pošta bude v jednom z největších výběrových řízení v této oblasti poptávat zhruba 300 osobních aut a 1500 užitkových vozů. Půjde jak o malé vozy s nákladovým prostorem do čtyř kubických metrů, tak i o větší dodávky do deseti metrů. Nabídku bude moci leasingová firma sestavit z více značek.

„Původně jsme chtěli auta pořizovat ve dvou etapách do roku 2015, po zvážení ekonomických přínosů jsme dokončení obměny urychlili spojením do jediného velkého tendru," řekl Zatloukal. Hlavním kritériem pro výběr budou celkové náklady na využívání vozidel.

Česká pošta má největší vozový park v Česku čítající kolem 5500 aut. Po celkové obnově zakončené letos obřím tendrem by se mělo průměrné stáří vozidel snížit z původních deseti až 12 let na čtyři roky.

Kvůli úspoře zvolila pošta efektivnější formu operativního leasingu místo nákupu vozidel. Nižší náklady na provoz by zejména u užitkových aut měl zajistit také požadovaný pohon na zemní plyn. Pošta do konce roku na svých pozemcích umožní výstavbu osmi čerpacích stanic na CNG pro svá vozidla a v příštím roce se zvýší jejich počet na 25. Některé budou sloužit i veřejnosti.

Podnik se rovněž v rámci restrukturalizace vozového parku rozhodl o redukci svých servisních středisek z 26 na osm. Poštovní servisy se již nebudou starat o osobní vozy a malé dodávky, ale jen o nákladní auta a kamiony, které si stále kvůli větší výhodnosti pořizuje do vlastnictví. Velkých nákladních aut vlastní zhruba 800. Nově je letos podnik začal využívat v době slabého poštovního provozu i pro zásobování prodejen bílou technikou.

Česká pošta zahájila obnovu vozového parku v roce 2012. V barvách podniku jezdí osobní auta a malé dodávky značek Škoda, Fiat, Volkswagen, Ford nebo Hyundai. Velké zakázky od pošty v minulosti zamíchaly žebříčky prodejů Svazu dovozců automobilů. Například za letošní první tři čtvrtletí pomohly Fiatu stát se největším prodejcem lehkých užitkových aut.

Související