Velmi dobré prodejní výsledky zajistili Volkswagenu hlavně zákazníci v Číně. Počet prodaných aut této automobilky vzrostl oproti stejnému období loňského roku o 4,8 procenta. V absolutních číslech jde celosvětově o 7,03 milionu aut.

Co se týče samotného září, i v tomto měsíci prodeje stoupaly. Největší evropská automobilka - jejíž součástí je i česká Škoda Auto - si polepšila o sedm procent na 856 900 aut.

Počet prodaných osobních a lehkých nákladních aut v tomto měsíci byl druhý nejvyšší v letošním roce. Procentní růst pak třetí nejvyšší.

V Evropě v září prodeje Volkswagenu mírně padly. Pomohla ale Čína - tam vzrostl počet prodaných aut až o 18 procent. Tato země se na celkovém odbytu firmy podílí třetinou.

VW: Chceme být třetí největší na světě

Za celý letošní rok firma plánuje zvýšit prodej na rekordních 9,5 milionu vozů z loňských 9,3 milionu.

Měla by tak zůstat třetí největší automobilkou na světě za japonskou Toyotou a americkým General Motors.
Skupina Volkswagen vlastní celkem dvanáct značek osobních a nákladních aut a motocyklů.

Z osobních aut jsou to značky VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche. Do roku 2018 chce Volkswagen předstihnout konkurenty Toyota a GM a stát se největším výrobcem automobilů na světě.

Škoda Auto ve čtvrtek oznámila, že prodala v září 86 600 vozů, což bylo meziročně o 3,3 procenta více. Prodej automobilky v Evropě rostl, v Číně, která je jejím největším trhem, však prodej klesl.

Od ledna do září dodala Škoda zákazníkům na celém světě 684 900 vozů, meziročně o 4,5 procenta méně.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru