Jedna nová tramvaj vyjde pražský dopravní podnik zhruba na 68 milionů korun. A odebrat jich musí podle dvou kupních smluv celkem 250. Nový ředitel firmy Jaroslav Ďuriš tvrdí, že se mu s dodavatelem podaří vyjednat lepší podmínky. Lépe řečeno – musí se mu to podařit.

Velká úprava smlouvy se Škodou Transportation je totiž jedním z klíčových úkolů, s nímž pražští radní Ďuriše – někdejšího šéfa budějovického dopravního podniku – do funkce dosadili. Politici označují sedm let staré kontrakty v hodnotě 17 miliard korun za potíž, která může největší městskou firmu v Česku dovést až k platební neschopnosti.

Dotovat dopravní podnik v Praze není snadné. Více než 11 miliard korun z kapes daňových poplatníků totiž bude příští rok stát jen to, aby se v hlavním městě metro, tramvaje a autobusy po svých trasách vůbec rozjely. Miliardy navíc padnou na investice – právě na nové tramvaje z plzeňské Škody nebo opravy vestibulů metra.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se