Ztrátová dceřiná firma Českých drah ČD Cargo vypsala čtyři tendry na opravu dohromady 3250 nákladních železničních vagonů. Celkovou cenu dopravce odhadl na téměř 1,25 miliardy korun. S úspěšnými uchazeči chce uzavřít rámcové smlouvy na 36 měsíců. Uvádí to ve Věstníku veřejných zakázek.

Opravovat se mají vozy vyrobené ve vagonce ve slovenském Popradu v 70. a 80. letech minulého století.

V rámci největší ze čtyř rámcových smluv chce ČD Cargo nechat opravit 1400 vagonů určených hlavně pro uhlí a koks za celkem 645,2 milionu Kč. Pro přepravu sypkých materiálů nebo kusového zboží má být na základě tří rámcových smluv renovováno celkem 1850 otevřených vagonů dohromady za téměř 600 milionů Kč.

ČD Cargo loni hospodařilo s dvoumiliardovou ztrátou. Zástupci odborů nedávno uvedli, že se obávají masivního propouštění kvůli tomu, že vedení firmy finančně oddělilo ztrátové podnikání v přepravách jednotlivých zásilek od výnosnější přepravy ucelených vlaků.

Podle odborářů vedení společnosti oznámilo, že hledá úspory odpovídající ekvivalentu platu 1600 zaměstnanců. Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák připustil propouštění stovek lidí. Dopravce má nyní asi 9500 pracovníků.

V tisku se nedávno objevily informace, že ČD Cargo přišlo o zakázku za 700 milionů korun ročně za železniční přepravu uhlí ze severočeských dolů do elektráren. Podle Mladé fronty Dnes firma ztratila také kontrakt na převoz aut do Polska.

V letošním prvním pololetí sice ČD Cargo vykázalo zisk 208 milionů korun, byly v něm ale započítány i prodeje dlouhodobého majetku včetně lokomotiv. Hospodaření firmy by mohlo vylepšit plánované snížení poplatků za použití dopravní cesty, ČD Cargo ho ale zatím nemá jisté.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru